10 Nisan 2016 Pazar

TESBİH KUTUM..

SELÂMÜN ALEYKÜM :)
Bugün sizlere çeyizime kendi ellerimle yaptığım, içine aşkı ,sevgiyi,kattığım, uğruna parmaklarımı yaktığım tesbih kutumu gösterip bir da nasıl yaptığımdan bahsetmek istiyorum;
 Bu tesbih kutusu(aynı zamanda takı kutusu olarak da kullanabilirsiniz.) bu dönem çok meşhur oldu.Her yerde satılıyor bende görünce çok beğendim ,fakat fiyatları bir öğrenci için birazcık tuzlu olduğu için bende malzemelerini kendim alıp yapmaya karar verdim.Malzemeleri alıp işe koyuldum.Malzemelerini bir hobi sitesinden
  • Parça kadife kumaş metresi 13 tl ve bir metre fazla fazla yetiyor.
  • Benim gibi daha önce böyle işlerle ilgilenmediyseniz silikon tabancası (çok lazım oluyo da dikkat etmek gerekiyor sonra el ,kol yanıyor. )Küçük boyları 15 tl.
  • Asıl ana malzeme ise ;tesbih kutusu kiti,  bütün parçaları hazır,alıp birleştirmek yeterli oluyo.8 tl büyük boy ,6 tl küçük boy.
  • Aslında temel olarak iki malzeme var gerisi sizin zevkinize kalıyo; dantel,çiçek, kordon ,kurdele,püskül gibi birçok malzeme kullanabilirsiniz.

                YAPILIŞI;
  Çok kolay yapılıyor kendileri:)

  • Kumaşa elinizdeki kitin parçalarını koyup yapıştırma payı bırakarak kesin ve silikon yapıştırıcı ile kumaşı gerdire gerdire yapıştırın. 
  • Daha sonra da tesbih kutusunun parçalarını  da silikon yapıştırıcı ile birleştirin. 
  • Sonra da elinizdeki malzemelerle istediğiniz gibi süsleyin. 

En temel hali böyle  oluyo ,benim tesbih kutum büyük boy evin bütün tesbihleri içine sığsın istedim.

Aslında ıvırı zıvırı ile hemen hemen satılanlarla aynı fiyata denk geliyo fakat buradaki kârınız hem stres atmanız,hem de arda kalan hobi malzemeleriniz. Onları nasıl değerlendirdiğimi ileride yazacağım inşallah...
ALLAH'A EMANET OLUN.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder